top of page

תוכנית ממשלתית חדשה להפחתת מס ההכנסה לצעירים

צפי לגל של שינויים ביכולת הכלכלית לצעירים בפורטוגל עם החלטת הממשלה לאשר חבילת הקלות מס חדשה לצעירים עד גיל 35, שתיכנס לתוקף בשנת 2025.

החבילה כוללת בין היתר שיעור מס מקסימלי של 15% לכל משתכרים בטווח הגילאים הזה, למעט אלו שנמצאים בסולם ההכנסה הגבוה ביותר.

אך זו רק ההתחלה. החבילה גם תכלול פטור ממס רכישה ומס בולים על רכישת דירה ראשונה לצעירים עד גיל 35, על נכסים בשווי של עד 316,000 אירו. יתרה מזאת, הממשלה תספק ערבות ציבורית כדי לסייע במימון של עד 10% מעלות הרכישה (הנושא נתקל במספר התנגדויות וסייגים מצד גורמים בכירים).

צפי להטבות מס לצעירים בפורטוגל
צפי להטבות מס לצעירים בפורטוגל

אכן נשמע מבטיח, אבל מה זה אומר בפועל ואיך זה משפיע על הפעילות העסקית שלך בפורטוגל?

מצד אחד, הקלות המס החדשות יכולות לתרום רבות לחיזוק כוח הקנייה של הצעירים, לפתוח בפניהם נוחות כלכלית ורווחה ולעודד רכישות נדל"ן שנמנעו עד היום. כך, ענף הנדל"ן והשירותים השונים סביבו עשויים להפיק תועלת מגידול בביקוש לדירות חדשות וישנות.

מצד שני, עלינו לזכור שהקלות המס ימומנו מהקופה הציבורית, מה שעלול להגדיל את הנטל התקציבי ולהשפיע על תחומים אחרים של הכלכלה. עסקים התלויים במימון ממשלתי או בפרויקטים ציבוריים עשויים למצוא את עצמם במצב קשה יותר.


כמו כן, חשוב להבין שההטבות מיועדות לקבוצת גיל ספציפית.

עסקים המתמקדים בקהלי יעד מבוגרים יותר עשויים להיוותר מאחור בטווח הקצר, גם אם ההשפעות הכלכליות המצרפיות צפויות להיות חיוביות.


אם התוכנית תצליח, היא עשויה להאיץ את הצמיחה הכלכלית ולהוביל לגל חדש של השקעות צעירות בנדל"ן ובהנגשת מוצרי צריכה רבים יותר עבור צעירים. עם זאת, עלינו לפקוח עין על התפתחויות בתקציב הממשלתי ועל ההשפעות הלא צפויות על ענפים אחרים, שכן כבר היום קיימות מספר הסתייגויות בנושא.


כדאי להיערך מראש ולבחון את ההזדמנויות והאתגרים הצפויים בתחום העסקי שלכם, בעיקר אם מדובר על השפעה ישירה. השקיעו בחדשנות, התאימו את האסטרטגיות השיווקיות שלכם לקהל היעד הרלוונטי לאור השינויים, וחזקו את הקשרים עם הלקוחות הצעירים. כמו כן, עקבו אחר התפתחויות נוספות וכוונו את העסק בהתאם.


מוזמנים להצטרף אלינו לוובינר בנושא מיסוי בפורטוגל שייערך בקרוב, מוזמנים להרשם לניוזלטר שלנו ולקבל את ההזמנה הישר לאימייל.



Comentarios


Untitled design_edited_edited.jpg

הזדמנויות הזהב של פורטוגל 
אצלכם במייל!

הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים בתוכן הכי עסקי בפורטוגל!

ההרשמה התקבלה בהצלחה

bottom of page