top of page

חינוך בפורטוגל : כיצד בתי ספר בפורטוגל תומכים בתלמידים זרים

בשנים האחרונות, עקב הגידול המשמעותי במספר התלמידים הזרים בפורטוגל, משרד החינוך פועל לשיפור ההישגים החיוביים של תלמידים ששפת אמם אינה פורטוגזית. המטרה היא להעניק להם גישה שווה לתכנית הלימודים ולהצלחה חינוכית.

השנה מציינת פורטוגל 50 שנה למהפכה, אירוע היסטורי שהוביל לשיפור משמעותי במערכת החינוך הציבורית. לפני 1974, הגישה לחינוך הייתה מוגבלת, כאשר נשים ואוכלוסיות מוחלשות הודרו לעיתים קרובות, והשאיפה המרבית הייתה לסיים את בית הספר היסודי.

בתי הספר הציבוריים בפורטוגל מהווים אבן דרך במדינה הסובלת עדיין מאי-שוויון חברתי, ומספקים הבטחה לאפשרות לשגשוג. לאור הביקוש העצום לתהליכי רילוקיישן לפורטוגל, ובין היתר גם של משפחות וילדים, החלטנו להנגיש מידע נוסף ואף להזמין אתכם לוובינר שנקיים בקרוב בנושא. קיים ביקוש רחב לבתי ספר מכלל הסוגים. ההתלבטות היא לרוב בין בתי ספר פרטיים לבין המערכת הציבורית.

לאור המידע הרב שקיים ברשת אודות בתי הספר הפרטיים, החלטנו לשתף דווקא מידע אודות בתי הספר הציבוריים.




החינוך הציבורי בפורטוגל

בתי ספר ציבוריים מציעים את האפשרות של פורטוגזית כשפה שנייה (PL2) - Português Língua Não Materna (PLNM) בכל שלבי החינוך: יסודי, חטיבת ביניים ותיכון, כולל במסלולים מדעיים-הומניסטיים, אמנותיים וקורסי חינוך והכשרה מקצועיים.


תהליך הקליטה -

תלמידים חדשים בפורטוגל עוברים תהליך הערכה סוציו-לשונית ומבחני מיון כדי לקבוע את צורכיהם הספציפיים.


התאמה אישית -

בהתאם לצורכי התלמידים ורמת השפה שלהם, בתי הספר, בשיתוף עם ההורים או האפוטרופוסים, מציעים פתרונות להקלת הגישה לתכנית הלימודים, כולל אמצעי תמיכה בלמידה והכלה, והתאמות בתכנית הלימודים ובתהליכי ההערכה.


קורסים ואמצעי תמיכה -

תלמידים ברמות שפה A1, A2 ו-B1 מקבלים קורסי PLNM לפיתוח השפה הפורטוגזית ועוקבים אחר תכנית לימודים ייעודית ל-PL2. תלמידים ברמות B2 ו-C1 לומדים לפי תכנית הלימודים הלאומית בפורטוגזית, עם אפשרות לקורסי תמיכה נוספים. כמו כן, מותר להם להשתמש במילונים בבחינות במקצועות אחרים.


גמישות ואוטונומיה -

למרות ההנחיות הכלליות של משרד החינוך, לבתי הספר הציבוריים יש אוטונומיה מסוימת, ואמצעי התמיכה עשויים להשתנות. מומלץ לבקר במוסד החינוכי ולברר על התמיכה הספציפית המוצעת לפני הרישום.


הקליטה במערכת החינוך היא תהליך מתמשך עם אתגרים, וחולקת את ניסיונה האישי כתלמידה וכמורה במערכת החינוך הציבורית. היא מכירה בתרומה המשמעותית של החינוך הציבורי להישגיה האישיים והמקצועיים, ומדגישה את חשיבותו עבור משפחות שאין ביכולתן לממן חינוך פרטי.


חינוך הוא תהליך נצחי עם עליות ומורדות, שום דבר אינו בלתי משתנה ומושלם.

כל חיי למדתי בבתי ספר ציבוריים, תחילה כתלמידה ואחר כך כמורה. האם זה הפתרון הטוב ביותר?

אני לא יכולה לענות בצורה מוחלטת וחד משמעית, אבל דבר אחד אני יודעת בוודאות: ללא בית הספר ההורים שלי לא היו יכולים לספק לי חינוך איכותי ואני חייבת לבית הספר הציבורי ולמורים הנפלאים שלי את כל מה שהשגתי בחיי בתור תלמידה, כמורה אך בראש ובראשונה כאדם.  הכותבת היא אינס אוליברה, מצוות אלסקו, אשר יתארחו בוובינר הקרוב שלנו וישמחו לענות על שאלותיכם בנושא בתי הספר הציבוריים, הפרטיים ובאופן כללי על האפשרויות העומדות בפניכם במערכת החינוך של פורטוגל.


בוובינר מיוחד בנושא "חינוך ובתי ספר בפורטוגל" נעמיק בנושא מערכת החינוך ובתי הספר בפורטוגל ונעשה סדר באפשרויות העומדות בפני משפחות לקראת רילוקיישן.

הוובינר יתקיים ביום רביעי, ה-21 לאוגוסט בשעה 18:00 פורטוגל, ההשתתפות חינם.


מעוניינים להתייעץ עם הצוות של אלסקו - Alesco עוד לפני? ניתן ליצור קשר כאן


Yorumlar


Untitled design_edited_edited.jpg

הזדמנויות הזהב של פורטוגל 
אצלכם במייל!

הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים בתוכן הכי עסקי בפורטוגל!

ההרשמה התקבלה בהצלחה

bottom of page