top of page

נמל התעופה החדש בליסבון

עודכן: 12 בספט׳

אחרי כמעט 50 שנה של ויכוחים, פורטוגל סוף סוף הכריעה היכן ימוקם נמל התעופה החדש שלה בליסבון: אלקושט - Alcochete. 

החלטה זו, שהוכרזה על ידי ראש הממשלה לואיס מונטנגרו ביום שלישי, היא ציון דרך משמעותי בפיתוח התשתיות של המדינה וצפויה להשפיע באופן ניכר על הכלכלה הפורטוגזית.

נמל התעופה החדש בליסבון, שייקרא נמל התעופה לואיס דה קמואש, ימוקם באתר של שדה תעופה צבאי לשעבר באלקושט, כ-40 קילומטר מזרחית לליסבון. 


אולי כך הוא ייראה? נמל תעופה עתידי בליסבון
אולי כך הוא ייראה? נמל תעופה עתידי בליסבון

עלות הקמת הנמל צפויה לנוע בין 6 מיליארד ל-8 מיליארד יורו, והוא יוכל לטפל בעד 110 מיליון נוסעים בשנה.

ההחלטה לבנות את נמל התעופה החדש באלקושט התקבלה על ידי ועדה טכנית עצמאית, שבחנה מספר גורמים, כולל קיבולת הנמל, ההשפעה הסביבתית והכדאיות הכלכלית. 


אלקושט נבחרה על פני אתרים אחרים מכיוון שהיא מציעה את מרחב ההתרחבות הגדול ביותר, בעלת ההשפעה הנמוכה ביותר על הסביבה והאופציה הכדאית ביותר כלכלית.

בניית נמל התעופה החדש בליסבון צפויה להתחיל בשנת 2025 ולהסתיים בשנת 2034. 

הנמל יופעל על ידי ANA - Aeroportos de Portugal, החברה שמפעילה כיום את נמל התעופה הנוכחי של ליסבון, נמל התעופה ע"ש Humberto Delgado.


הצפי הוא שנמל התעופה החדש יביא אותו מספר יתרונות לאזור ולפורטוגל כולה -

  • קיבולת מוגברת: נמל התעופה החדש בליסבון יוכל לטפל בפי שלושה יותר נוסעים מנמל התעופה ע"ש Humberto Delgado, הפועל כיום מעל הקיבולת שלו.

  • קישוריות משופרת: נמל התעופה החדש ימוקם עדיין קרוב למרכז העיר ויהיה מחובר טוב יותר לשאר פורטוגל באמצעות רכבת וכביש.

  • צמיחה כלכלית: צפוי שנמל התעופה החדש ייצור אלפי משרות ויעודד צמיחה כלכלית באזור ליסבון, מונטיז'ו וסטובל.


פרוייקט נמל התעופה החדש יתמודד כמובן גם עם מספר אתגרים -

  • מימון: הקמת הנמל תהיה פרויקט פיננסי גדול, ועדיין לא ברור כיצד ימומן הפרויקט. הממשלה התחייבה שהפרוייקט לא יצריך נטל מיסים כבד יותר על התושבים.

  • השפעה סביבתית: הנמל ימוקם באזור מוגן בגדה הדרומית של נהר הטז'ו , ויש חששות לגבי ההשפעה שלו על הסביבה.

  • השפעה חברתית: הנמל ידרוש בניית כבישים חדשים ותשתיות אחרות, מה שעלול להשפיע לרעה על הקהילות המקומיות באזור מונטיז'ו ואלקושט.


למרות אתגרים אלו, הממשלה הפורטוגזית משוכנעת שהנמל החדש יהיה הצלחה גדולה. 

הממשלה מחויבת לשיתוף פעולה עם בעלי עניין כדי להבטיח שהנמל ייבנה באופן בר קיימא ואחראי.

נמל התעופה החדש הוא צעד משמעותי קדימה עבור פורטוגל וצפוי להשפיע באופן משמעותי על הכלכלה והתשתיות של המדינה. הנמל יספק קיבולת נחוצה מאוד לתעופה ויעזור לעודד צמיחה כלכלית באזור ליסבון. עם זאת, הממשלה תצטרך לנהל בזהירות את האתגרים הקשורים לפרויקט כדי להבטיח שהוא יהיה הצלחה. המלצות עסקיות לאור אישור הפרוייקט -

  • התחילו לתכנן לקראת הקמת נמל התעופה החדש כבר מעכשיו. נמל התעופה החדש ייפתח אמנם רק בשנת 2034, כך שיש לעסקים מספר שנים לתכנן את השינוי, אך פרוייקט בסדר גודל כזה גורם לספקולציות שוק רבות והאדוות העסקיות שלו משפיעות בכלל הענפים. זה כולל מחשבה על איך נמל התעופה החדש ישפיע על שרשר האספקה, הלוגיסטיקה וקהל היעד שלהם.

  • השקיעו לטווח ארוך באזור המטרופולין של ליסבון וחבל סטובל. נמל התעופה החדש צפוי להאיץ את הצמיחה הכלכלית באזור כולו, לכן כדאי לעסקים לשקול השקעות באזור. זה יכול לכלול פתיחת משרדים חדשים, הרחבת פעילות או השקעה בנדל"ן.

  • הצטרפו לתהליך התכנון. הממשלה הפורטוגזית מחויבת לשיתוף פעולה עם בעלי עניין כדי להבטיח שהנמל החדש ייבנה באופן בר קיימא ואחראי. על עסקים מקומיים אשר הפרוייקט נוגע להם, להיות מעורבים בתהליך התכנון כדי להבטיח שהקולות שלהם יישמעו.


נמל התעופה החדש בליסבון הוא הזדמנות עצומה עבור משקיעים ועסקים בפורטוגל. על ידי תכנון מראש והשתתפות בתהליך התכנון, עסקים יכולים למצב את עצמם נכון וליהנות יותר מהנמל החדש וההזדמנויות הכלכליות שהוא ייצור.


מעוניינים להשקיע בנדל"ן בקרבת נמל התעופה? מוזמנים לפנות למומחים של HAB שמתמחים באזור חבל סטובל ומטרופולין ליסבון.

Comments


Untitled design_edited_edited.jpg

הזדמנויות הזהב של פורטוגל 
אצלכם במייל!

הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים בתוכן הכי עסקי בפורטוגל!

ההרשמה התקבלה בהצלחה

bottom of page