top of page

דירוג המטרו של ליסבון: האם מערכת המטרו של ליסבון יכולה להיות מנוף עסקי?

דירוג מערכות המטרו באירופה שנערך לאחרונה מציב את מערכת המטרו של ליסבון במקום השביעי, תוך הדגשת מספר יתרונות כגון פריסה רחבה, יעילות ונוחות. יחד עם זאת, הוא חושף גם את הצורך בשיפורים בנגישות התחנות ובתחזוקה שוטפת. לדירוג זה יש השלכות ישירות על עסקים רבים, כאשר תחבורה ציבורית טובה יכולה לשפר את הניידות, להפחית את עלויות הנסיעות, ולמשוך תיירים ואנשי עסקים.


בנוסף לדירוג, האנליזה של Bounce התבססה על מספר פרמטרים עיקריים כמו מספר התחנות, ביקורות משתמשים בגוגל, ונגישות המערכת לאנשים עם מוגבלויות. בעוד שהמטרו של ליסבון זכה לציון גבוה בשל הפריסה הרחבה ותחושת הנוחות של המשתמשים, הוא דורג נמוך יותר בתחום הנגישות.

במטרו של ערים כמו אוסלו וקופנהגן, נרשם שיפור משמעותי יותר בנגישות, מה שהפך אותן לידידותיות יותר למשתמשים. בכך, ליסבון זקוקה לשיפורים כדי לעמוד בסטנדרטים של נגישות והכללה.


לא מטרו. הטראם של ליסבון, מסמלי התחבורה המוכרים של העיר
לא מטרו. הטראם של ליסבון, מסמלי התחבורה המוכרים של העיר

מערכת תחבורה ציבורית נוחה משפרת את הנגישות לערים עבור מבקרים מקומיים ובינלאומיים.

תחומי התיירות, המסעדות, והנדל"ן מאוד מושפעים מפריסת תחנות המטרו באזורים מרכזיים בליסבון.

שיפור הנגישות בתחנות ישפיע על אוכלוסיות שונות, כולל אנשי עסקים נכים שיתקשו לנוע בעיר, וכן על פיתוח פרויקטים חדשים בתחומים אלו.

תחום נוסף שמקבל דחיפה בעקבות ההשקעה בתחבורה ציבורית הוא התחבורה החכמה.

חברות טכנולוגיה יכולות לנצל את הצורך בשדרוגים טכנולוגיים ושיפור הנגישות כדי לפתח פתרונות יצירתיים לתחבורה ציבורית יעילה יותר.


מי מכם שביקר בליסבון לאחרונה, בוודאי יודעים שהעיר זקוקה מאוד לשירותי המטרו שכן הרחובות התלולים מקשים מאוד להתניידות ברגל והסמטאות הצרות מקשות לא פחות על התניידות ברכב במרכז העיר. המשך שיפור במערכת המטרו של ליסבון עשוי לתמוך בצמיחה כלכלית ולהפוך את העיר לנגישה יותר, בין היתר גם לעסקים בינלאומיים. בהנחה שהשקעות נוספות יתבצעו, ניתן לצפות לשיפור בנגישות עבור תיירים ואנשי עסקים, במיוחד עם פיתוחים טכנולוגיים שיקדמו תחבורה חכמה.



Comments


Untitled design_edited_edited.jpg

הזדמנויות הזהב של פורטוגל 
אצלכם במייל!

הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים בתוכן הכי עסקי בפורטוגל!

ההרשמה התקבלה בהצלחה

bottom of page