top of page

שינויים נוספים בחוקי ההשכרה לתיירים בפורטוגל

בימים האחרונים ובהמשך למגמה המתמשכת המצביעה על חוסר היציבות בחקיקה הקשורה בענף, הממשלה החדשה בפורטוגל הודיעה על שינויים משמעותיים בחוקי השכרת דירות לטווח קצר (AL - Alojamento Local). שינויים אלה עשויים להשפיע באופן ניכר על שוק הנדל"ן והתיירות במדינה.

השינויים הם בעצם עיגון החקיקה שנחשפה לראשונה לפני מספר שבועות והם משפיעים במספר כיוונים.

כתלות בזווית המבט הספציפית שלך, ניתן לפרשם ולהבין האם השינוי יטיב איתך או להיפך.

אז מה השתנה?

  1. רישיונות ניתנים להעברה: בניגוד לחוק הקודם, כעת ניתן להעביר רישיונות AL בין רוכשים, כולל במקרים של מוות, גירושין או ירושה.

  2. ביטול פקיעת הרישיונות: הממשלה החדשה ביטלה את הכלל שקבע כי רישיונות יפקעו לאחר חמש שנים.

  3. ביזור סמכויות: העיריות יקבלו יותר סמכויות לקבוע כללים להפעלת AL באזורים בעלי עומס וצפיפות.



מעוניינים להבין האם ההשקעה הבאה שלכם תתאים לחקיקה? כדאי להתייעץ עם המומחים של ריאליזיישן



ההשפעות העיקריות והמיידיות הן -

  • שוק הנדל"ן: הגמישות בהעברת רישיונות עשויה להגדיל את ערך הנכסים המשמשים ל-AL, מה שעשוי להוביל להשקעות נוספות בתחום. בנוסף, עשוי להגביר את הלחץ על מחירי השכירות במרכזי הערים.

  • ענף התיירות: מצד אחד, ענף התיירות כנראה יצליח למשוך אליו שוב השקעות נוספות, מה שיכול להגדיל את היצע הדירות לתיירים ולשפר את חווית התייר. מצד שני, חוסר היציבות הרגולטורית עשויה לגרום ליזמים לשקול שוב האם להשקיע בשירותי אירוח.

  • עסקים מקומיים: עסקים כמו מסעדות, חנויות ושירותי תיירות ימשיכו ליהנות מזרם יציב של תיירים כתוצאה מהיצע דירות AL יציב באזורים בהם הביקושים גבוהים.

  • שוק העבודה: הביקוש לשירותי ניקיון, תחזוקה וניהול נכסים עשוי לגדול באזורי הביקוש שכן חוסר הבהירות לפני כן מעט פגע בחברות הניהול, מה שעשוי ליצור הזדמנויות תעסוקה חדשות.


אנו צופים כי השינויים הללו יובילו להמשך הצמיחה בשוק ה-AL בפורטוגל. פורטוגל ממשיכה לשבור שיאי תיירות בכל שנה והביקוש לחדרי אירוח גובר מאוד. עם זאת, יש לשים לב לאיזון העדין בין צרכי התיירות לבין איכות החיים של התושבים המקומיים. ייתכן שנראה יוזמות חדשות מצד העיריות לווסת את השוק באזורים מסוימים, שכן מרבית הכוח ויכולת ההחלטה עוברת אליהן.

ההמלצות שלנו:

  1. עקבו אחר ההתפתחויות הרגולטוריות ברמה המקומית והלאומית.

  2. שקלו השקעה בנכסים באזורים עם פוטנציאל צמיחה תיירותי, ולאו דווקא במרכזי הערים שכן מחירם של נכסים עם רשיון קיים במרכז אזורי הביקוש יכול לעלות אף יותר.

  3. בחנו שיתופי פעולה עם עסקים מקומיים ליצירת חבילות אירוח אטרקטיביות.

  4. השקיעו בשיפור איכות השירות כדי להבטיח ביקוש גבוה לנכסי ה-AL שלכם.


השינויים בחוקי ה-AL מציעים הזדמנויות חדשות למשקיעים ולקהילת העסקים בפורטוגל באופן כולל.

עם זאת, חשוב לפעול באחריות ולשמור על איזון בין צמיחה כלכלית לבין צרכי הקהילה המקומית, שכן הנטל הכלכלי ומשבר המגורים במדינה עוד עשוי להחמיר לאור החקיקה הנוכחית. נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות ולעדכן אתכם בכל חדש בתחום.


מעוניינים להבין האם ההשקעה הבאה שלכם תתאים לחקיקה? כדאי להתייעץ עם המומחים של ריאליזיישן


Kommentare


Untitled design_edited_edited.jpg

הזדמנויות הזהב של פורטוגל 
אצלכם במייל!

הירשמו לניוזלטר שלנו והישארו מעודכנים בתוכן הכי עסקי בפורטוגל!

ההרשמה התקבלה בהצלחה

bottom of page